Alman devi açıkladı: Türkiye’den ihracat yapacağız
Türkiye dünya kahve tarihinde lider olmasına rağmen tüketimde çayın gerisinde kalan kahve tüketimi son yıllarda hızla artmaktadır. Finlandiya 11,6 kilo ile dünyada en çok kahve tüketen ülke konumunda.
Finlandiya’yı kişi başına yıllık 10 kilogram tüketim ile Norveç ve 8 kilogram ile İzlanda takip ediyor. Türkiye şu anda bu listenin başında değil. 10 yıl önce Türkiye’de kişi başı yıllık kahve tüketimi 350 gram civarındayken bu sayı 1,2 kilogramı aştı.
Bunda kahve zincirlerinin ve dev markaların payı büyük. Bu markalardan biri de Tchibo’dur. Alman perakende ve kahve devi Tchibo, Türkiye’deki kahve odaklı yatırımlarına hız verdi. Dünya genelinde 1000’in üzerinde mağazası, 20 binin üzerinde satış noktası ve 70 ülkeye ihracat yapan Tchibo, Türkiye’yi merkez yapmaya hazırlanıyor.
TÜRKİYE’DEN İHRACAT YAPARIZ
Tchibo Türkiye Genel Müdürü Hasan Ulutürk, Türkiye’deki hedeflerini her yıl büyüterek sürdürdüklerini söyledi. Ulutürk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Başlangıç noktamız aslında bir kahvehane. Kendi özel sahalarımızda üretiyoruz, topluyoruz ve Almanya’ya gidiyorlar.
Almanya’dan Türkiye’ye de geliyor. Burada kahveleri paketleyip ihraç etmeyi planlıyoruz. Türkiye’de Türk kahvesi ile pilot bir başlangıç yapıp ardından çözünebilir kahveler ile devam etmek istiyoruz. Bu nedenle Türkiye’de Türk kahvesi için dökme kahve teslimatı ve paketleme süreçlerine özel bir projemiz var. Bu yüzden paketleme işlemini yapacak bir ortak arıyoruz. Bu strateji ile markanın daha çok üretmesini sağlamayı planlıyoruz.
Çünkü Türkiye bir kahve ülkesine dönüşüyor.” Türkiye’nin baskın bir pazar olduğunu belirten Hasan Ulutürk, gençlerin nüfusun değerli bir bölümünü oluşturduğunu ve Türkiye’de kahve sevgisinin her geçen gün arttığını belirterek, “Bu, Tchibo’nun yatırımlarına devam etmesi için bir gösterge. “
Gerçekleştirmeyi planladıkları iş birliği ile Türkiye’den 70’e yakın ülkeye ihracat yapmayı hedeflediklerini vurgulayan Ulutürk, Türk kahvesinin Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Yunanistan, Dubai gibi ülkelere gittiğini ve bu kahvenin özellikle ülkelerde yoğun talep gördüğünü söyledi. türklerin yaşadığı yer Tchibo’nun şu anda Türkiye’de 50’ye yakın mağazası olduğunu hatırlatan Ulutürk, markanın bulunduğu her alanda pazar payını güçlendirmeye devam edeceğini söyledi.
Ulutürk şöyle devam etti: “Eskişehir, Adana, Mersin, Çorlu, İzmit, Bursa’dayız. İstanbul, Ankara ve İzmir’de yoğun bir şekilde ilerliyoruz ve büyümemiz burada da devam edecek. Antalya çok daha büyüyecek. 2027 yılına kadar kademeli olarak 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Mağazacılıkta lojistik önceliklere göre planlama yapıyoruz. Amacımız kıyı şeridini takip etmek” dedi.
Perakende yatırımlarında AVM’ler yerine sokakta olacaklarını belirten Ulutürk, değişen gıda dışı çeşitleri, farklı kategorilerdeki kahveleri, snack ve geniş kahve çeşitleri ile yeni nesil kahve hizmeti sunan Barista konseptini yaygınlaştıracaklarını sözlerine ekledi. oturma alanları.
“YABANCI YATIRIMCILAR TÜRKİYE PAZARINA GÜVENİYOR”
Hasan Ulutürk, rakip markaların kendileri için bir fırsat olduğuna dikkat çekti. Ulutürk, “Pazara farklı markalar geldi. Farklı yerel zincirler de büyüyor. Türkiye’nin yerel markaları da kahve işine yatırım yapıyor. Bunları fırsat olarak görüyoruz. Çünkü genç bir nüfus var. Yabancı yatırımcılar Türkiye’deki kahve piyasasına güveniyor” dedi. Eskiden marketlerin sadece gıda maddelerinin satıldığını belirten Hasan Ulutürk, “Artık marketlerde gıda dışı diye bir alan var. Konsept aslında Tchibo’nun. Bu yüzden bizi rakip olarak aldıklarını düşünüyoruz” dedi.
TÜRK KAHVESİ YÜKÜ KORUR
Türkiye’ye ithal edilen çiğ kahvede son 10 yılda büyük artış var. 2011’de 17 bin ton olan ham kahve ithalatı, 2014’te 30 bin tona, 2022’de ise 70 bin tona ulaştı. Türk kahvesi, Türkiye’de en çok tüketilen kahve olma özelliğini halen koruyor. Nielsen’in verdiği bilgilere göre; Türk kahvesinin yaklaşık yüzde 70’i Türkiye’de tüketiliyor. Pulside Research tarafından yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de her 10 kişiden 1’i günde 5 fincandan fazla kahve içiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 42,5’i günde 2 ila 5 fincan kahve tüketiyor.